יש מי שבוחרים לנפוש בסגנון הקלאסי הטיפוסי של חופשת בטן-גב עם שייק, שנ"צ, ארוחת ערב ובילוי לילי. יש מי שבוחרים לנפוש תוך היכרות עם מסלולי הטבע הנהדרים שיש ברחבי הארץ, ויש מי שבוחרים לנפוש במלון הכל כלול שכמעט ולא צריך לצאת מהמלון עצמו. קונספט נוסף של נופש הוא חופשות התוכן שאומר את הדבר הבא: החופשה מתמקדת בנושא תוכן מסוים שסביבו מתקיימות פעילויות ואטרקציות שונות במהלך הנופש. חופשת תוכן היא חבילת נופש מוכנה מראש שכוללת לו"ז פעילויות. כמובן שזה לא חובה להתייצב לכל הפעילויות אך הפואנטה היא שמגיעים לנופש לא רק כדי לנפוש אלא גם כדי להעמיק את הידע והחשיפה לעולם תוכן ספציפי. כך למשל תוכלו להצטרף לחופשת תוכן העוסקת באהבה, או לחופשת תוכן סביב אופרה. יש חופשות תוכן של אומנות ויש חופשות תוכן העוסקות בבריאות הגוף והנפש.

כיצד לבחור חבילת נופש עם תוכן

מלונות בישראל, לצד סוכנויות נסיעות, מציעים חבילות נופש עם תוכן בנושאים מגוונים. חבילות נופש מסוג כזה דורשות הזמנה מראש ולעתים כמות המשתתפים היא מוגבלת. תוכלו לרכוש חבילת נופש כזו גם דרך וועדי עובדים או מועדני כרטיסי האשראי. נופש מסוג זה פופולרי מאוד בקרב גמלאים, וגם בקרב ארגוני עובדים וקהילות שונות למטרת גיבוש ופנאי.

בתי מלון בכל רחבי הארץ מציעים קונספט חבילות נופש עם תוכן כאשר כמובן שישנה זיקה בין מיקום הנופש לבין עולם התוכן. כך למשל, חבילת נופש העוסקת באופרה תציע נופש ולינה בקרבת תיאטראות ואולמות בהן מתקיימות אופרות. ועבור חבילת נופש עם תוכן של טבע המיקום יהיה בטבע עצמו ולא בסביבה עירונית. המטרה היא ליצור חוויה שלמה והיכרות עם התחום – במשך כמה ימים רצופים, ללא "פזילה" לעולמות תוכן אחרים. יש שיגידו שזה אולי דומה קצת לצבא שקובע עבורך מה תעשה ומתי, אבל זה לא מדויק וצריך לנסות כדי להבין. יש כמובן זמנים חופשיים בנופשים מסוג זה ואין שום חובה להיות נוכחים בכל הפעילויות. באופן טבעי משתתפי הנופש מעוניינים להגיע לפעילויות השונות ונוצרת גם היכרות חברתית בין המשתתפים.

נופש עם תוכן באילת

באילת, שהיא עיר הקיץ הנצחית, יש נוכחות של תיירים לכל אורך השנה. העיר מציעה בעיקר את הקונספט הידוע של נופש בטן-גב לצד נופשים של הכל כלול ופעילויות לילדים. העיר גם ידועה באווירה הבליינית שלה ובביקוש של חבר'ה צעירים לרדת דרומה לאילת לכמה ימים של מסיבות וכיף. יחד עם זאת יש באילת גם את קונספט חופשות התוכן אשר מאפשר לאלו המעוניינים בכך שלא "לבזבז" את ימי החופשה רק על בטן-גב אלא גם להשכיל ולהעמיק את כלים והידע בתוכן מסוים. כך למשל תוכלו להנות באילת מחופשת תוכן ספורטיבית שכוללת אימוני כושר עם לו"ז יומי ומדריכים אישיים וקבוצתיים. קונספט נוסף הוא חופשות תוכן לאוהבים. בנופש כזה ישנן פעילויות כמו סדנאות צחוק, סדנאות לריענון התשוקה ועוד. מלונות באילת מציעים מגוון של חבילות נופש עם תוכן ומומלץ להירשם מראש כדי להבטיח את מקומכם. בנוסף, תוכלו גם להנות בעיר מחוויית קניות אולטימטיבית משום שהקניות בעיר לחלק ניכר מהמוצרים פטורות ממע"מ.

 pexels-toa-heftiba-şinca-1194408

נופש עם תוכן בצפון הארץ

אזור הצפון מאפשר להתקרב אל האדמה והטבע, וככזה הוא מציע חבילות נופש תוכן העוסקות בטבע ובאקולוגיה. חבילות נופש מסוג זה כוללות סדנאות גידול של ירקות בבית, בנית מערכת מים אקולוגית ביתית, הרצאות עשירות על חיים אקולוגיים ומחזור, ותכנים נוספים בנושא. מטבע הדברים נופש כזה כולל מזון בריא וכמה שפחות מעובד, וגם ארוחות משותפות. ואם מדובר על טבע כמובן שגם צריך להרגיש את הטבע ברגליים ולכן תהנו גם מסיורים וממסלולי טבע מאתגרים. מלונות בצפון הארץ ממוקמים בנקודות נוחות ליציאה לטיולים עצמם ולכן חלק מחבילות התוכן העוסקות בטבע כוללות לינה במלונות מבודדים או בכאלו אשר סמוכים למסלולים עצמם. מלון בוטיק הוא גם אופציה נהדרת להתקרב אל הטבע, כאשר יש מלונות בוטיק ממש על צלע ההר או מול חורש ירוק. באופן טבעי חבילות נופש וטבע פחות מתקיימות במלונות רשת גדולים בתוך הערים המרכזיות.

נופש עם תוכן במרכז הארץ

העיר תל אביב היא המתויירת ביותר במרכז הארץ משום שהיא מציעה מגוון של פעילויות ואטרקציות. היא גם ידועה כעיר בליינות שלא נופלת מאילת שבדרום, אולם האווירה שונה וגם האטרקציות. בתל אביב תוכלו להנות ממגוון של חבילות נופש עם תוכן כאשר מלונות בתל אביב משווקים חבילות נופש כאלו, וגם דרך וועדי העובדים או הסוכנויות השונות תוכלו לרכוש חבילות כאלו. כך למשל תוכלו להנות בתל אביב מחבילות נופש עם תוכן אומנותי שכולל ביקור במוזיאונים שונים ברחבי העיר ובתערוכות נודדות, ומהרצאות מפגש עם פסלים וציירים וסופרים.

בתל אביב תוכלו גם להנות מערבים חופשיים שיאפשרו לכם להנות מארוחת ערב רומנטית במסעדה טובה או מהליכה לילית מקסימה בטיילת תל אביב או בעיר העתיקה בנמל יפו. לא חסר מה לעשות בתל אביב ותמיד תמצאו בתי קפה, ברים והופעות עד השעות הקטנות של הלילה.

נופש עם תוכן בים המלח

ים המלח מציע ריכוז נהדר של חבילות נופש עם תוכן במגוון של נושאים. כך למשל תוכלו להנות מסופ"ש של תרבות שכולל הופעות של להקות שונות, קבלת שבת מזמרת, סדנת הכנת קוקטיילים והרצאה על אומנות מודרנית. חבילת תוכן נוספת כוללת למשל תכנים מדיניים ופוליטיים עם הרצאות על ממש וצבא של טובי המרצים בתחום, קבלת שבת והרצאה על פרשת השבוע מנקודת הסתכלות שונה ועוד. מלונות בים המלח מארחים במסגרת חבילות הנופש הללו ללילה אחד או שניים בחדרים מפנקים או סוויטות. החבילה כוללת ארוחת בוקר עשירה ויש גם חבילות על בסיס פנסיון מלא. בים המלח תוכלו להנות מטבילה ושיזוף בחופים הנהדרים שיש למקום להציע וגם ממגוון של מסלולים מחוץ לים המלח עצמו. עוד אפשרות לחבילת נופש ותוכן היא לצאת לסופ"ש כלכלי שיעמיק את הידע הכלכלי שלכם ואת הכלים הפיננסיים. תשמעו הרצאה על כלכלת ישראל, על ניהול נכון של משק בית, וגם קצת על הפאן אישי של השגת מטרות והגשמת חלומות. חשוב לציין שחבילות נופש כאלו באופן טבעי פחות מדברות למשפחות עם ילדים, והן מיועדות יותר לקהל הבוגר.  מומלץ לעיין במדריכים השונים ובעדכוני חדשות לקראת הנופש שלכם.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *