הודו, אחת המדינות הגדולות ביותר בעולם, מה כבר לא נאמר עליה. מדינה יפה מצד אחד ומכוערת מצד שני, מדינה עשירה מצד אחד ועניה מאד מצד שני, מדינה קשה לעיכול מצד אחד אך מרתקת מצד שני ועוד הרבה. מה שבטוח הוא שהודו יש רק אחת וכל אחד ואחת חייבים להיות בה לפחות פעם בחיים.

הודו נחשבת אחד היעדים הכי פופולרים בעולם, במיוחד על התייר הישראל. מידי שנה תיירים מכל העולם עולים להודו ונהנים ממה שיש לה להציע. הודו מציעה לתייר המגיע אליה מחירים זולים, נופים מדהימים, אוכל מסורתי, תרבות אותנטית, טבע מרהיב ועוד שלל אפשרויות.

המחירים הזולים בהודו מאפשרים לתיירים בה לשהות תקופות ארוכות, בנוסף, ההודים ידועים בהכנסת אורחים ובאירוח מכל הלב. דבר העוזר לתיירים להמשיך את שהותם בהודו. כאשר מדברים על טיול להודו בדרך כלל מדובר על טיול של מספר שבועות. מאחר ומדור במדינה כל כך גדולה נדרש טיול ארוך יחסית.

טיול בהודו – מה רואים בה?

אחד הדברים שהכי מאפיין את הודו הוא נושא המסע בזמן. כאשר מגיעים להודו מרגישים כאילו חורים בזמן. המבנים הישנים, התשתיות המשובשות, הרכבים העתיקים ובכלל אורח החיים מתאפיין כמו לפני 70 שנה. למרות כל אלו להודו יש קסם שמצליח לגרום לתיירים להגיע אליה מידי שנה. אז מה אפשר לראות בהודו?

  1. ניו-דלהי: בירת הודו, נמצאת בחלק הצפוני של הודו. אלו המתחילים את הטיול שלהם בדלהי חשוב שיהיו מוכנים להלם טוטאלי. העומס ברחובות, הריחות הכבדים, הנהיגה בכבישים ועוד יכולים להכניס אנשים קצת להלם ולגרום להם לחושב שהגיעו לתוהו ובוהו אחד גדול. דלהי היא עיר יצוגית, מנסים להסתיר את החלקים הפחות טובים שלה של הקבצנים, העוני, הסרחון וכדומה ונותנים דגש יותר לחלק היפה שלה כגון עושר, נקיון וכדומה.
  2. טאג' מהאל: אולי אחד האתרים הכי מוכרים בהודו. ארמון הטאג' מאהאל מוכר בזכות העובדה שהוא נבנה בשם האהבה. הקיסר בנה את הארמון לאשתו על מנת להראות לעולם כמה גדולה הייתה האהבה שלהם. הארמון נמצא בעיר אגרה, די קרובה לדלהי, והוא עובר תחזוק ושיפוצים עד היום על מנת להנציח אותו ולשמר אותו ככל שניתן.
  3. גואה: בעבר הייתה היעד הפופולרי ביותר בהודו היום פחות. חופי גואה זכו לשם פופולרי בעיקר בזכות מסיבות החוף והרכיבה על אופנועי אנפילד לרחבי כבישי גואה. חופי גואה ידועים בחולות לבנים, שקיעות מרהיבות, דולפינים שקופצים במרחקים, אווירה צעירה ושלל אטרקציות לתיירים.
  4. קשמיר: חבל ארץ בהודו הנתון במחלוקת טריטוריאלית בין הודו, סין ופקיסטן. קשמיר ידעה הרבה מלחמות אחדות וסיכסוכים אלימים בנושא השליטה בה. כל אלו גרמו לצמצום התיירים בשנים האחרונות אך בעבר קשמיר הייתה יעד מרכזי. לאט לאט אנו עדים לתיירים הממשיכים להגיע ליעד המדהים הזה. בעבר קשמיר נקראה "ונציה של המזרח" בזכות העיר סרינגר הממוקמת על מים בחלק לא קטן ממנה.
  5. איי אנדמן: פיסת גן עדן באוקינוס ההודי, איים בתולויים לחלוטין. איי אנדמן הם בעצם קבוצה של יותר מ- 300 איים. איי אנדמן מציעים חופים לבנים בתוליים, אתרי צלילה, אוכלוסיה מרתקת ושלווה אינסופית.