אתם מבקרים בקוסמוי וצריכים טיפים לגבי אתרים ואטרקציות?  אתם רוצים לגלות את החופים של קוסמוי או את המקדשים והשווקים המקומיים?

קוסמוי הינו אחד האיים המתויירים ביותר והפופולריים ביותר בתאילנד ביחד עם אחיו, פוקט. במאמר זה תמצאו 16 טיפים לחוויה ייחודית ומהנה עבורכם.

1.  חופים חלומיים

קו החוף של קוסמוי מכוסה כמעט כולו בחופים, כאשר ניתן למצוא חופים שקטים המעניקים שלווה לצד חופים תוססים יותר. בקוסמוי יש חוף כמעט לכל תשוקה מצ'וונג התוסס, ללמאי השקט יותר בצד המזרחי של האי שם גם מציעים את מרבית הפעילויות באי.

באם אתם מחפשים אווירה רגועה יותר תוכלו לבקר בחוף בופוט או חוף מהנאם ואף חוף באנג-פור יתאים לשהייה בתולית משהו ורגועה.

2. מקדשים בודהיסטיים

אתם מעוניינים בתרבות ובביקור במקדשים בודהיסטים?  אין בעיה שכן המקדשים באי הינם חוויה מהנה ומעשירה. יש יותר לראות מאשר המקומות הרגילים כמו הביג-בודהה, הנזיר החנוט וכיו"ב.

מקום מומלץ לטעמנו הוא "פגודת לאם-סור" וכן "וואט רטאנוקסין" הקרוב לפגודה על גבי גבעה קטנה. מקומות האלו הם מהיפים ביותר באי. ניתן להגיע אליהם באופנוע אך יש לקחת בחשבון שהם ממוקמים בדרום האי.

אך לא סיימנו עדיין, יש עוד מקומות לבקר בטלים-נאם ובמרחק סביר לשדה התעופה בקוסמוי.

3. חייל לילה (Walking Streets) ושווקי לילה

אם אתם בקטע של שווקים אזי שהגעתם למקום הנכון בקוסמוי. באי מפוזרים שווקים קטנים שם יש אוכל, בגדים, מזכרות וכל מה שאתם רוצים. בכל שישי בערב ישנו Walking street הממוקם בין כפר הדייגים לווארף בבופוט.

בימי ראשון יש מתחם דומה בין 17:00 לשעה 22:00 בחוף למאי.

יש גם שוק לילה בצ'וונג בצד של הנהר החל משעה 17:00. ישנם מספר שווקים קטנים בקוסמוי שלכל אחד יש את הקסם שלו. בשווקים בקוסמוי לרוב ניתן למצוא בגדים זולים יותר מאשר בפוקט.

4. נקודות תצפית מרהיבות

עקב הימצאות של גבעות רבות בקוסמוי האי מציע נקודות תצפיות מרהיבות על האי וגם על מפרץ תאילנד. נקודות כמו "וואט רטאנוקסין" או "פגודת קאו-ג"ק" שהן נקודות תצפית מעולות, ובכלל נקודות תצפית זוהי נקודה מעולה לצילום תמונות.

נקודות תצפית נוספות: נקודת תצפית שבין צ'וונג לחוף למאי, ואם תלכו מעט פנימה תוכלו למצוא בית קפה קטן ואינטימי. לרוויה!

 

5. הגן הקסום של טרמין (Tarmin Magic Garden)

גן זה אשר מכונה גם הגן הסודי של בודהה נמצא על גבעה Khun Nim Peak בתוך האי. הגן הזה מעוטר בפסלים רבים כפי שתוכלו לראות בתמונה, יש פסלים של בודהה, נחשים, ציפורים ויצורים מיתולוגיים.

למקום זה ניתן להגיע באמצעות אופנוע גם כן, למרות שיש אתרים שטוענים אחרת. דמי כניסה לאתר 80 בהט לאדם, שנועדים למטרת שימור האתר.

6. טיול על גבי אופנוע ברחבי האי

טיול אופנוע הינו אידאלי למי שרוצה לטייל עצמאית באי ופשוט "ללכת לאיבוד", האי הזה מציע מקומות מצויינים לחקור. תוכלו לחכור אופנוע בטווח של 150-300 בהט ליום.

האי מציע כביש טבעתי העובר דרך צ'וונג, למאי, נתון, מהנאם, בופוט.       מאוד קל לנווט סביב קוסמוי רק תצטרכו מפה, בקבוק מים וחוש התמצאות בסיסי ואתם שם.

7. מפלים

קוסמוי מכיל מפלים וגם בריכות טבעיות כמו מפל נאמוואנג 1 + 2 שם תוכלו לשחות כאוות נפשכם במים קרירים, צלולים ומענגים. מילת אזהרה קטנה – אל תקפצו מגדת האגם שכן לא ניתן לדעת באם ישנם סלעים במים וחשוב שלא תפצעו את עצמכם.

מעבר למפלים אלו ישנם עוד מפלים, כמו ליד העיר נתון ( Nathon) שם תמצאו את מפל Hin Lad , ויש מפל ליד ליפא נוי הנקרא "וואן רום". יש לקחת בחשבון שבעונה החזקה אין הרבה מים במפלים אלו.

8. אמנות לחימה תאילנדית Muay Thai

כמו בכל רחבי תאילנד ניתן למצוא בסטדיום של קוסמוי (Punch Buncha) שם נערכים מופעים מדי ערב, כאשר ניתן לשמוע ברצועת צ'וונג את הרכבים מכריזים השכם והערב על המופעים הצפויים לאותו היום.

המופעים אורכים 2-3 שעות בממוצע, שם יש מושבים מרכזיים ורגילים.

9. טיול לשמורת הטבע הימית אנג-טון (Ang Thong)

שמורה זו ממוקמת במפרץ תאילנד במרחק שייט מחופי קוסמוי. רוב החברות מוציאות סירות מהירות ממזח "ביג בודהה" בבנג-ראק. ישנה אפשרות זולה יותר בסירות עץ. עלות הסירות המהירות היא כ-2,000 בהט אך שווה את זה.

אתם תבקרו בין היתר בקו-מאה-קו בתוך לגונה כחולה, תראו את סלע הקוף הגדול, ועוד אתרים נוספים.

10. מסיבות בקוסמוי: ברים, חיי לילה, פאבים

חיי הלילה מרוכזים בעיקר באזור רצועת החוף של צ'וונג, שם מרוכזים עיקר חיי הלילה התוססים של האי.

יש את רחוב "סוי רגאי" לצד האדם שם יש פאבים וגם את פאב הרגאי המפורסם שם יש הופעה חיה מדי ערב בסגנון רגאיי כמובן. מדי פעם תראו שם הופעות חיות של להקה תאילנדית המבצעת קאברים מעניינים.

האזור השני המעניין הוא רחוב גרין מנגו (Soi Green Mango) שם ניתן למצוא את המועדון המפורסם, מועדונים שונים ופאבים וכיו"ב.

מסיבות חוף עם תקליטן על במה מוגבהת ניתן למצוא בחוף של מלון ארק-בר עם מופעי אש מדי ערב. לאחר 03:00 הגרין מנגו מתרוקן ואז כולם נוסעים לסאונד קלאב שפתוח עד לשעה 06:00 בבוקר, בזריחה.

אזור שקט יותר עם יותר אווירה אירופאית תמצאו בחוף למאי, הדרומי יותר מאשר חוף צ'וונג.

11. עיסויים בקוסמוי

אינספור מקומות לעיסויים תוכלו למצוא ברחבי קוסמוי כאשר ההתמחות של רובם הינו בעיסוי תאילנדי מסורתי, עיסוי רגליים מפנק, טיפול פנים וכו'.

רוב המקומות לוקחים 200 בהט לשעה ובחלק מהמקומות תמצאו עיסוי רגליים של 20-30 דקות במחיר של 100 בהט בלבד, מחיר היכרות. שווה לנסות.

12. קארטינג בסמוי

איזי-קארט נמצא ליד האגם בסמוי, בצ'וונג שם תוכלו להתחרות עם חבר טוב וסתם ליהנות מנסיעה מהירה. המקום פתוח משעה 10:00 בבוקר ועד 01:00 בלילה, בכל יום.

13. סלעי סבא וסבתא (Hin Yai + Hin ta)

סלעים אלו הם המפורסמים ביותר באי ואחד הידועים בתאילנד. סלעים אלו נמצאים מדרום לחוף לאמאי. יש הסעות לשם מכל מקום באי, ניתן להגיע למקום גם באופנוע.

14. טיול ג'יפים בקוסמוי

בין אם אין לך אופנוע או שאתה לא רוצה לטייל עם אופנוע אתה יותר ממוזמן להצטרף לטיול ג'יפים מסביב לאי וגם לטייל במספר מקומות שצויינו לעיל. טיול כזה לרוב לוקח מספר שעות וכולל ארוחת צהריים.

15. טיול לקו-טאן או קו מאטסום (Koh Matsum / Koh Tan)

מדרום לקוסמוי ישנם 2 איים הממוקמים במפרץ תאילנד אשר לא מתויירים יתר על המידה. איים אלו הם יעד מצויין לטיול יום, רגוע, אווירה טבעית. בכפר טונג-קרוט ניתן להשכיר סירה בעלות של 400 בהט (ניתן למו"מ) כאשר ישנה אופציה יקרה יותר לפרטי בעלות של 2,000 בהט.

16. ערב עם הקרנת סרט על החוף

בכל שבת בלילה יש הקרנה של סרט על החוף, ממול Hansar resort בקוסמוי, שם מעבר לסרט תוכלו לראות גם את האי קופנגן. עלות לאדם 200 בהט לאדם. חוויה מעניינת ומומלצת אף היא.