בשנים האחרונות מאז שנפתחו שמיים פתוחים אזרחי ישראל החלו נוהרים לחו"ל בכמות חסרת תקדים עד כמה אתם שואלים? ובכן בחודשים יולי, אוגוסט, ספטמבר, אוקטובר  בשנה זו (2019), יצאו לחו"ל 4 מיליון אנשים זה גידול של 10% מול שנה קודמת ועוד היד נטויה. אז למה התופעה הולכת ומתרחבת? התייר הישראלי הבין שאת התמורה המלאה לכספו יקבל לאו דווקא בארץ אלא בארצי נכר.

סתם לדוגמא : קחו משפחה ממוצעת שמחליטה לבלות בהרכב של 5 אנשים במלון שווה באילת ל 5 לילות על בסיס חצי פנסיון . זה יעלה לה בערך 10,000 ₪ וזה לא כולל הוצאות דלק ואורחה נוספת כל יום. אם נשווה זו לאחד האיים היווניים הסמוכים , בתקופה מקבילה תשלמו כ 8500 ₪ וזה כולל : טיסה , מלון הכל כלול , העברות. וכמובן חופים מדהימים שלא תראו בארץ.

ובכן אז מה הפלא שתיירות המלונאות נותרת עירומה כביום היוולדה, אנשים הבינו שה –value for money  בחו"ל גדול הרבה יותר בחו"ל מאשר פה.

האיים ביוון זה רק קצה הקרחון בתופעה שהולכת ומתעצמת בשנים האחרונות . למגרש המשחקים של עולם התעופה נכנסות כל העת חברות תעופה חדשות עם יעדים אטרקטיביים ובמחירים שצריך "לשפשף את העיניים" כדי להבין. לדוגמא : חברת איזי ג'ט מציאה טיסות למילאנו (מחוץ לעונה כמובן) ב 50 יורו לאדם.

חשבתם שרק טיסות זולות תמצאו בחו"ל,  אז חשבו מסלול מחדש גם מחירי הלינה בחו"ל זולים משמעותית מאילו שבארץ , מבחר רחב של וילות, צימרים עם בריכות, טירות ומה לא  במחירים זולים להפליא כך לדוגמא צימר באוסטריה שהפכה ליעד מבוקש בקרב הישראלים תעלה כמחצית המחיר מצימר בארץ.

אם נשאיר את המחיר רגע בצד , למרות שהוא רכיב חשוב בשקלול ובחירת החופשה לה חיכתם כל כך הרבה זמן, נסיעה לחו"ל מציעה נופים חדשים, תרבות חדשה ואחרת, מאכלים ,שפות , מנהגים שונים משלנו, זהו מסע מרתק בזמן אל עבר הלא נודע שכל כך מעניין ומסקרן את כולנו ובייחוד את הילדים.

תחושת הניתוק ברגע ששאון מנועי המטוס שעוזב את הקרקע בקול רועם , הוא דבר שלא ניתן להתעלם ממנו גם כן , ביננו מה הסיכוי שבוס או מישהו יתפוס אתכם "בשיחה טלפונית בהולה"  באמצע טרק בהרי סלובקיה לבין הסיכוי  שיתפוס אתכם  שרועים על מיטת שיזוף במלון באילת.

תופעה נוספת שנגזרת מהנהירה לחו"ל היא השימוש שעושים גולשים רבים בבלוג טיולים
אם זה בשיטות להוזיל טיסות שבלוגרים  של טיולים גילו "דרך הרגליים" והיא זה לראות ולבחון יעדי טיולים חדשים דרך עיניו של האחר.

לסיכום: האם  לנופש בחו"ל או בישראל? הפך לשאלה קלה יותר בעיני רבים אם זאת לא נס ליחה של התיירות הישראלית. עדיין.