אי אפשר לצאת לסנובורד בלי להקדים ולרכוש ציוד מתאים. מעיל חם ומכנסי סקי, חולצות וגופיות חמות, גרבים חמים – כל אלה חשובים עד מאוד, אך יש צורך גם בציוד מתאים נוסף, מלבד בגדים חמים: כפפות איכותיות, קסדות וציוד לבטיחות, נעליים מתאימות, בורד וכן הלאה. אם טרם יצאתם לסנובורד או שהתנסיתם עם ציוד שכור וכעת תרצו לרכוש ציוד משלכם – יש דברים שתרצו לבדוק כדי להצליח במשימה וליהנות מגלישה מופלאה.

הכל מתחיל בבורד איכותי

עוד לפני שנותנים את הדעת על כל הציוד לו זקוקים, יש להתחיל כמובן בבחירה של בורד איכותי. מה חשוב לבדוק לפני הכל? חשוב לוודא שהיצרן של הבורד ידוע ומוכר, חשוב לוודא שהעיצוב נועד להקנות יכולת תמרון טובה, יציבות וביטחון. עדיף שהבורד יהיה יחסית קל משקל ולא כבד ומגושם. זה נכון גם לגולשים המתחילים וגם לאלה שכבר התנסו ורוצים להמשיך ולהשתכלל. בנוסף, יש לשים לב שקיימים סגנונות שונים של גלישה ויש בורדים שמתאימים יותר לסגנון מסוים ופחות לסגנון אחר. יש בורדים שמתאימים במיוחד לחובבי הריחופים והקפיצות ויש כאלה שפחות מתאימים לכך.

גולשים בבטיחות

לא רק בורד איכותי נחוץ, ואי אפשר לוותר על ציוד סנובורד שישמור ויגן על הגוף, על הראש ועל הגפיים. אך מה צריך לבדוק כאשר מחפשים ציוד מיגון? חשוב שציוד המיגון יהיה נוח על הגוף, חשוב לוודא שהוא עומד בתקנים מחמירים ויש לוודא שהוא מותאם במיוחד לסנובורד. כאשר בוחרים קסדה, למשל, כדאי לוודא שהיא מיועדת לסנובורד ושהיא גם קלת משקל וגם נרכסת בצורה בטיחותית. כדאי לבחון קסדות מאווררות ואם רוצים, יש גם דגמים בעלי מנגנוני חימום לראש ולאוזניים.

גם כאשר בוחרים ציוד מיגון כגון מגני ברכיים, מגני ידיים, מגנים לעמוד השדרה ולגב, חשוב לבדוק לפני כן שהם עומדים בתקני ייצור ובטיחות. חשוב לוודא שפתרונות המיגון נוחים, שאינם פוגעים בכושר התמרון ושהם מיוצרים מחומרים עמידים, קלים ומתקדמים.

אפשר להתייעץ

מה עוד צריך להכין לקראת יציאה לסנובורד? איך עוד מוודאים שהציוד טוב, מתאים ואיכותי? צריך להכין מראש גם תיק ובו משקפי מגן וכפפות, ויש גם תיקים מיוחדים לבורדים. לפני שמבצעים את הרכישה, במיוחד אם אין לכם ניסיון רב בנושא, אפשר בהחלט להתייעץ עם בעלי ניסיון שעובדים בחנויות או עם כאלה שנותנים עצה טובה באינטרנט. כדאי לוודא שאתם רוכשים את הציוד המתאים לרמה שלכם, ושיתאים לסוג הגלישה ולתנאים הצפויים.